Onze School

Kinderen zijn gelijkwaardig, maar onderscheiden zich in ontwikkelingsniveau en ontwikkelingstempo. Daarom passen wij adaptief onderwijs toe op onze school. Wij kijken naar het kind en zijn/haar talenten. Hierbij gebruiken we onder andere de volgende didactische werkvormen: coöperatief leren en betekenisvol leren.


Binnen ons onderwijs is taal een belangrijk aandachtspunt. We vergroten de woordenschat van onze leerlingen, omdat taal verweven is met alle vakken. Taal is een voorwaarde om tot betere leerresultaten te komen. Door een optimale samenhang tussen kennis, creativiteit en sociaal-emotionele ontwikkeling, geven wij de kinderen de nodige bouwstenen mee om hun kansen in het voortgezet onderwijs te vergroten.


Vanzelfsprekend draagt een veilig pedagogisch klimaat bij aan de zelfontplooiing van onze leerlingen. Daarom besteden wij veel aandacht aan hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Respect, veiligheid en vertrouwen staan bij ons hoog in het vaandel. We luisteren naar elkaar, motiveren en complimenteren elkaar. In dit proces worden de ouders zo veel mogelijk betrokken. Ons onderwijs draagt eraan bij dat onze leerlingen opgroeien tot evenwichtige volwassenen.


Om deze visie te kunnen uitdragen hebben we met het team een aantal basisregels voor ons eigen handelen opgesteld:


Wij tonen een professionele grondhouding door:
•  van elkaar te leren
•  naar elkaar te luisteren
•  elkaar aan te spreken
•  respectvol met elkaar om te gaan
•  elkaar te complimenteren en te motiveren
•  ons aan gemeenschappelijke afspraken te houden
•  ons te blijven ontwikkelen


Vanuit bovenstaande visie is ons missionstatement:

Zijn wie je bent met al je talent!

 
 

 

Aenean blandit, lectus sed tempor egestas, dui nisi dictum arcu, quis efficitur nulla lectus congue eros. Vivamus volutpat eget neque ut feugiat. Pellentesque pharetra velit sit amet nibh placerat, non feugiat mi laoreet. Sed enim ex, imperdiet cursus est id, venenatis dictum nulla. Nullam pulvinar lacus nec nibh efficitur, vitae aliquet orci accumsan. Nunc at erat vitae enim viverra congue. Ut luctus dolor elit, a euismod sem euismod nec. Mauris id libero ligula. Donec mollis at sem id tincidunt. Nunc vel malesuada ipsum. Mauris gravida, sapien vel porta commodo, eros arcu faucibus metus, ac iaculis felis lectus in est. Fusce diam magna, ullamcorper nec maximus sit amet, euismod non metus. Nullam dolor elit, aliquet non nisl eget, ultricies placerat ex. Nunc egestas viverra mauris id tristique. Donec ex lacus, scelerisque et nulla at, fringilla porttitor nisi. Ut nec nibh ac justo congue sollicitudin.

Fusce faucibus venenatis dui, quis ornare nisl gravida eu. Curabitur facilisis posuere tempus. Donec in erat eu arcu elementum ornare eu vitae tellus. Nunc lectus lorem, gravida quis massa et, venenatis pulvinar felis. Sed maximus eget velit ut blandit. Morbi luctus tortor et lectus lobortis, a dapibus velit placerat. Vivamus fringilla ante ut cursus ullamcorper. Pellentesque laoreet sagittis posuere.

 
 

 

Praesent vel diam ut arcu tempus eleifend at id leo. Nullam eget felis aliquet, consequat nibh quis, luctus tortor. Aliquam a dolor euismod mi congue tempus quis eu magna. Ut vestibulum sapien urna, elementum maximus lacus condimentum nec. Donec purus urna, rutrum et erat sed, feugiat rutrum risus. Curabitur luctus maximus condimentum. Duis blandit ligula vitae erat sodales, eu molestie mi placerat. Morbi vulputate velit et placerat hendrerit. Praesent sollicitudin augue urna, non ultrices sapien cursus ut. Donec id justo vel metus sollicitudin hendrerit. Nullam fermentum finibus dignissim.