Ricardo van Rhijn Foundation

Sinds de start van dit schooljaar is de Ricardo van Rhijn Foundation op de Slotermeerschool aanwezig. Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag verzorgt een RvR-coördinator samen met zes stagiairs de pleinwacht, ondersteuning in de klas en een breed naschools aanbod. En daar zijn we heel blij mee!

Tijdens de pauze

De RvR verzorgt tijdens de pauzes verschillende activiteiten, waarbij ze de kinderen begeleiden in hun spel en leren omgaan met conflicten. Is er een conflict op het schoolplein? Dan lost de RvR deze eerst met de kinderen zelf op. Als de conflicten te erg zijn, of als een kind er te vaak bij betrokken is, dan neemt de RvR contact op met de ouder van het kind om dit te bespreken. Als school vinden we het belangrijk om samen met u als ouder op te trekken voor een goede ontwikkeling van uw kind.

Ondersteuning in de klas

In overleg met de leerkracht kan de RvR helpen met ondersteuning in de klas, bijvoorbeeld door met leerlingen samen te lezen. Misschien hoort u hierover van uw kind.

Naschools aanbod

Na schooltijd kunnen de leerlingen van de Slotermeerschool meedoen aan leuke activiteiten, georganiseerd en uitgevoerd door de RvR. Het programma bestaat uit activiteiten op het gebied van sport, spel, huiswerk (begeleid), schooltuinen, cultuur en techniek. Deelname aan de activiteiten is gratis en vrijwillig.

Zo werkt het

• U geeft samen met uw kind aan waar uw kind graag aan mee wil doen. De leerkracht van uw kind kan ook een voorstel doen.

• U beslist of u uw kind wil inschrijven.

• De RvR bepaalt uiteindelijk, samen met de school welk kind wanneer aan welke activiteit kan meedoen.

• De RvR vangt uw kind na school op en draagt uw kind na afloop weer aan u over (waar van toepassing).

Er is een maar beperkt aantal plaatsen, waardoor niet altijd alle kinderen kunnen deelnemen. De RvR zorgt voor een gelijke verdeling.

Talentendagen